Nedávno se několik členů Hammer Agency setkalo na „týmové snídani“, aby diskutovalo o oblíbených nebo inspirativních reklamách. Jednou z nejúspěšnějších reklam v historii je ikonický spot Alka-Seltzer z roku 1978, který si lidé pamatují také pro jeho chytlavou melodií a slogan o gastrointestinálních potížích: „Plop, plop, fizz, fizz. Jaká je to úleva!“
![](https://hammeragency.cz/wp-content/uploads/2014/07/img1.jpg)
Jeho autorkou je Mary Lawrence, kterou časopis Advertising Age označil za jednu z nejvlivnějších lidí v reklamě ve 20. století. Vytvořila jedny z nejúspěšnějších a nejpamátnějších reklamních kampaní na světě včetně kampaně „Trust the Midas touch“ a turistických kampaní „I Love New York“. Lawrence vnesla do televizních reklam kuráž, se kterou se do té doby neodvážil přijít nikdo jiný. V té době většina „mluvících hlav“ jednoduše odrecitovala nějaká čísla nebo vyjmenovala silné stránky značky. Lawrence proměnila reklamy na krátké filmy založené na skutečných příbězích.
![](https://hammeragency.cz/wp-content/uploads/2014/07/img2.jpg)
Když Lawrence hledala ten správný nápad, totálně se ponořila do problematiky. Bylo to v době před automatizovaným průzkumem trhu, takže Mary experimentovala na vlastní kůži: Jediným způsobem, jak si udělat levný, snadný a rychlý průzkum trhu, bylo sednout a odřídit auto, pro které dělala spot. Anebo v případě Alka-Seltzer pojídání hamburgerů, aby si vyvolala pálení žáhy. Chudák Mary.
![](https://hammeragency.cz/wp-content/uploads/2014/07/img3.jpg)
Úspěch značky spočívá v poctivosti a jednoduchosti, které vycházejí ze zkušeností z reálného života. Dnes je to otázka volby, zda se manažer značky nebo tvůrce reklamy rozhodne experimentovat sám na sobě, nebo bude pracovat s podrobnou analýzou chování spotřebitelů. Jaká je to úleva.