Nedávno se několik členů Hammer Agency setkalo na „týmové snídani“, aby diskutovalo o oblíbených nebo inspirativních reklamách. Jednou z nejúspěšnějších reklam v historii je ikonický spot Alka-Seltzer z roku 1978, který si lidé pamatují také pro jeho chytlavou melodií a slogan o gastrointestinálních potížích: „Plop, plop, fizz, fizz. Jaká je to úleva!“
Jeho autorkou je Mary Lawrence, kterou časopis Advertising Age označil za jednu z nejvlivnějších lidí v reklamě ve 20. století. Vytvořila jedny z nejúspěšnějších a nejpamátnějších reklamních kampaní na světě včetně kampaně „Trust the Midas touch“ a turistických kampaní „I Love New York“. Lawrence vnesla do televizních reklam kuráž, se kterou se do té doby neodvážil přijít nikdo jiný. V té době většina „mluvících hlav“ jednoduše odrecitovala nějaká čísla nebo vyjmenovala silné stránky značky. Lawrence proměnila reklamy na krátké filmy založené na skutečných příbězích.
Když Lawrence hledala ten správný nápad, totálně se ponořila do problematiky. Bylo to v době před automatizovaným průzkumem trhu, takže Mary experimentovala na vlastní kůži: Jediným způsobem, jak si udělat levný, snadný a rychlý průzkum trhu, bylo sednout a odřídit auto, pro které dělala spot. Anebo v případě Alka-Seltzer pojídání hamburgerů, aby si vyvolala pálení žáhy. Chudák Mary.
Úspěch značky spočívá v poctivosti a jednoduchosti, které vycházejí ze zkušeností z reálného života. Dnes je to otázka volby, zda se manažer značky nebo tvůrce reklamy rozhodne experimentovat sám na sobě, nebo bude pracovat s podrobnou analýzou chování spotřebitelů. Jaká je to úleva.