Skip to main content

Umělá inteligence nenechává maloobchod beze změn. Má potenciál měnit tento segment tak, jak dnes mění už téměř vše.

Jak jsme už zmínili ve vícero článcích, umělá inteligence pomáhá měnit mnoho odvětví. Má své výhody i nevýhody, jedna věc je ovšem jistá – musíme se sžít s tímto fenoménem a rozvojem technologií a snažit se využít je v náš prospěch.
Maloobchodní segment nezůstane nepovšimnut, jelikož umělá inteligence může zlepšit zkušenost zákazníků, optimalizovat dodavatelský řetězec nebo dokonce zvýšit bezpečnost zákazníků. Podívejme se na několik příkladů.

Personalizovaný zážitek z nakupování

Každá značka si klade za cíl vybudovat základnu oddaných a věrných zákazníků. K dosažení tohoto cíle významně přispívá umělá inteligence, neboť sofistikované algoritmy a strojové učení umožňují značkám analyzovat velké množství údajů o zákaznících, jejich chování a zvycích. Firmy mohou následně využít těchto informací pro cílené oslovování zákazníků s personalizovanými nabídkami a propagačními akcemi, čímž se zlepší jejich angažovanost a zvýší prodej.

Dynamická cenotvorba

V spotřebitelské společnosti jsou zákazníci citliví na cenu a v mnoha případech jsou ochotní věnovat více času hledání nejvýhodnější nabídky. Algoritmy umělé inteligence dokáží v reálním čase analyzovat trendy na trhu, konkurenci i poptávku ze strany zákazníků, takže maloobchodní prodejci mohou okamžitě optimalizovat a upravovat ceny tak, aby svým zákazníkům připravili co nejatraktivnější nabídky.

Optimalizace zásob a dodavatelského řetězce

Umělá inteligence zároveň umožňuje maloobchodním prodejcům lépe předpovědět poptávku, efektivněji obstarávat zboží a optimalizovat strategii doplňování zásob.

Konverzační roboti a virtuální asistenti prodeje

Virtuální asistenti prodeje řízení umelou inteligencí dovedou v reálním čase reagovat na požadavky zákazníků, poskytovat personalizovaná doporučení a pomáhat zákazníkům dělat informovaná nákupní rozhodnutí. To vše může zlepšit nejenom efektivitu, ale také spokojenost zákazníků.

Virtuální zkušební kabinka

V současnosti ještě stále poměrně málo značek využívá řešení pro virtuální zkoušení oblečení. S rozvojem rozšířené reality bude v budoucnosti oblíbenost těchto řešení neustále stoupat. Umělá inteligence a rozšířená realita umožňují například zákazníkům vyzkoušet oblečení prostřednictvím svého vlastního avatara. Tato technologie pomáhá zvyšovat jejich spokojenost a snižovat množství vráceného zboží.

Security

Artificial intelligence can identify suspicious patterns by analyzing large amounts of transaction data, minimizing the possibility of fraud. But it can also minimize the possibility of account hacking or data theft.

In conclusion, AI will revolutionize retailing. Brands and industry players will have to adapt to technological developments if they want to keep up with the trends. But let’s not forget: if we use these developments wisely, we can improve the customer experience, increase brand loyalty and thus increase our revenues.